Kako je „Meme Marketing“ učinio Balenciagu najmoćnijim brendom današnjice

Balenciaga je razvila jedinstvenu sposobnost da bude moderna – čak i kada se na prvi pogled čini da nije. Sa strategijom koja koristi polarizaciju i provokaciju, brend se pod kreativnim vodstvom Demne Gvasalije ponovno definirao i prepisao pravila luksuznog marketinga.
Remek-djelo skandala
Predstavljanje „Trash Bag Large Pouch“ torbe, inspirirane vrećama za smeće i s cijenom od gotovo 2.000 dolara, brzo je postalo internetska senzacija. Dok su neki ovu torbu željeli posjedovati, drugi su smatrali cijenu i koncept apsurdnima. No, upravo je to bio cilj.
Sam Demna Gvasalia izjavio je da je ideja bila stvoriti „modni skandal“. Od kada je preuzeo kreativno vodstvo Balenciage 2015., Demna je predstavio niz kontroverznih proizvoda, uključujući uništene tenisice, jakne sa sedam slojeva i torbe koje podsjećaju na IKEA vrećice. Ovi proizvodi nisu samo luksuzni artikli, već i pametni marketinški alati koji potiču rasprave – bile one pozitivne ili negativne.
Tajna uspjeha: Meme marketing
Što čini Balenciaginu strategiju tako uspješnom?
- Ciljana publika: Generacija Z
Balenciaga se obraća generaciji Z – skupini koja živi na društvenim mrežama i voli brendove koji se doimaju autentičnima i uključivima. Iako si mnogi iz ove generacije ne mogu priuštiti Balenciagine proizvode, kroz ovaj rani kontakt stvaraju emocionalnu povezanost s brendom, što je dugoročna investicija u buduće generacije kupaca. - Proizvodi vrijedni memeova
Balenciaga dizajnira proizvode koji su vizualno i konceptualno toliko provokativni da postaju viralni na društvenim mrežama. Svaki artikl ima potencijal postati meme, potičući humoristične diskusije i angažman publike. - Prisutnost u pop kulturi
Od suradnje s Kim Kardashian i integracije u videoigru Fortnite do pojavljivanja u kultnoj seriji The Simpsons – Balenciaga zna kako izgraditi relevantnost u pop kulturi. - Savršeno razumijevanje vrijednosti medija
Kada je „Trash Bag“ torba lansirana, Balenciaga je zabilježila više od 54.000 spominjanja na Twitteru, što je ekvivalentno medijskoj vrijednosti od 2 milijuna dolara, i to bez potrošenog centa na oglašavanje.
Zašto meme marketing djeluje?
Demna razumije da je pažnja valuta interneta. Proizvodi koji provociraju dijele se, komentiraju i pretvaraju u memeove – često potpuno besplatno. Ova vrsta „Pull strategije“ čini Balenciagu autentičnim, ali i nekonvencionalnim brendom.
Balenciagine kreacije brišu granice između mode, umjetnosti i društvenih komentara.
Igraju se s očekivanjima publike i preispituju percepciju luksuza.
Lekcije za marketinške stručnjake
- Prihvatite polarizaciju
Negativni komentari nisu kraj, već često početak diskusije. Brendovi kroz provokaciju mogu generirati pažnju i angažman. - Budite hrabri i kreativni
Kao što Balenciaga pokazuje, čak i radikalne ideje mogu funkcionirati ako se strateški primijene. - Razumite svoju ciljanu publiku
Balenciagin uspjeh leži u razumijevanju želja i vrijednosti generacije Z te njihovom autentičnom obraćanju kroz proizvode i poruke.
Zaključak
Balenciaga dokazuje da luksuz i humor mogu koegzistirati. Meme marketing nije samo alat za zabavu, već i strateška prilika za privlačenje pažnje i lojalnosti. Brendovi koji su spremni riskirati i izaći izvan okvira konvencija mogu od Balenciage naučiti kako se istaknuti u pretrpanom digitalnom svijetu.
Autor: Ivana Tomić, Brand Specialist, SmartPoint Adria
Izvor: Marketing mreža
Foto: Instagram / Diet Prada