Zanimaju me sljedeće usluge...
Hvala vam što ste nas kontaktirali. Potrudit ćemo se odgovoriti vam što je prije moguće.
Ups! Nešto je pošlo po zlu prilikom slanja obrasca.

Agilnost kao ključni trend u marketingu za 2023. godinu

Agilnost kao ključni trend u marketingu za 2023. godinu

Koliko vam se puta dogodilo da napravite plan za koji ste bili uvjereni da će biti uspješan, da biste potom shvatili kako vas jedna situacija za drugom udaljava od cilja? I što ste u tim trenucima učinili – prilagodili se novim okolnostima ili tvrdoglavo ostali vjerni svom izvornom planu?

Možda vas ova pitanja potaknu na razmišljanje o privatnom životu – i ne, nećemo vam to zamjeriti. Ipak, danas se fokusiramo na agilnost u poslovnom kontekstu. Jednom kada se usvoji kao poslovni model, agilnost lako može postati i način života.

Što je agilni marketing?
Više od 50 % marketinških stručnjaka pridržavalo se agilnih metoda rada 2021. godine: projekte su dijelili u manje korake, pomno pratili rezultate svojih aktivnosti i kontinuirano se prilagođavali onome što se događa oko njih. Nemojte me krivo shvatiti: strategija i dugoročni ciljevi su važni. No, ponekad su kratkoročni pristupi najbolji način za postizanje željenih rezultata.

Agilni marketing, kako je definiran u Agile Marketing Manifestu iz 2012., fokusira se na publiku i ne teži savršenstvu, već rezultatima. Agilni marketinški stručnjaci svjesno provode eksperimente, prate razvoj događaja i prikupljaju povratne informacije kako bi se prilagodili postojećim okolnostima i reagirali spontano. Suradnja je pri tome ključna: umjesto podjele rada po odjelima, timovi se formiraju tako da svaki član može biti uključen u sve aspekte projekta.

Prednosti agilnog marketinga

Brži i produktivniji rad

Zahvaljujući angažiranom timskom radu, rezultati se postižu brže. Jasna raspodjela zadataka povećava i produktivnost tima.

Transparentna suradnja

Agilni marketing zahtijeva transparentnost. Svaki član tima uključen je u projekt, a komunikacija osigurava da je svaki segment projekta razumljiv – nema tajni, a sve su informacije dostupne svima. Ovo vrijedi ne samo za internu dinamiku tima, već i za odnos s klijentima.


„Ako niste sigurni što se od vas očekuje ili se tijekom rada pojave pitanja, nemojte se ustručavati sazvati sastanak s klijentom ili timom kako biste sve otvoreno raspravili. Svaka osoba u projektu treba imati iste informacije“, savjetuje Đina Grčić, Account Manager & Copywriter u Smartpoint Adria.

Fleksibilnost kao najvažnija karakteristika

Kao što naziv sugerira, fleksibilnost je jedna od najvažnijih osobina agilnog marketinga. Agilni marketinški stručnjaci ne drže se kruto plana, već promatraju vanjske utjecaje i prilagođavaju se novim razvojnim situacijama. Cilj se može više puta promijeniti, sve dok su te odluke temeljene na mjerenjima i testiranjima. To čini agilni marketing podatkovno vođenim – aktivnosti se uvijek prilagođavaju povratnim informacijama i konkretnim podacima, čime se zadržava objektivnost.

Učenje iz pogrešaka

Agilni marketing omogućava da pogreške ne promatramo kao neuspjehe, već kao prilike za učenje. Eksperimentiranjem i prilagodbom kontinuirano se radi na poboljšanju.

Poticanje timskog rada

Agilni marketing ne može funkcionirati bez suradnje. Timovi trebaju biti mali – optimalan broj je sedam članova – i potrebno je stvoriti radno okruženje koje ohrabruje svakog člana da svojim snagama doprinese uspjehu projekta.

Praktični savjeti za agilni marketing

  • Rad u sprintovima: Zadaci se dijele na kraća vremenska razdoblja (dva do šest tjedana).
  • Dnevni stand-up sastanci: Najviše 15 minuta za raspravu o napretku.
  • Vizualna pomagala: Kanban ploče za praćenje projekta, slično kao „vision boardovi“, ali tekstualno usmjereni.

Zaključak

Agilni marketing možda nije savršen, ali predstavlja jedan od najzdravijih pristupa u marketingu. Prilagodljivost, spremnost na eksperimentiranje i fokus na publiku i rezultate čine ovaj pristup alatom koji potiče fleksibilnost, produktivnost i zadovoljstvo. Uz agilan pristup, ne samo da možemo postati konkurentniji, već i učiti iz pogrešaka te buduće projekte učiniti uspješnijima.

Autorica: Ivana Tomić, Brand Specialist, Smartpoint Adria za Marketing mreža
Foto: Unsplash

Sarađujte s nama!