Dobro upravljanje projektima u web razvoju ključno je za uspjeh

Upravljanje projektima podrazumijeva primjenu znanja, vještina, alata i tehnika za oblikovanje aktivnosti koje optimalno ispunjavaju zahtjeve projekta. (Project Management Institute)
Isti principi upravljanja projektima vrijede i za IT industriju, posebno kod razvoja web stranica ili aplikacija. Svaki projekt ima svoj „životni ciklus“ – od početne ideje do završetka. Taj ciklus uključuje iniciranje, planiranje, izvođenje, praćenje i završetak. Projektni menadžer ima ključnu ulogu u koordinaciji i praćenju tih procesa. Svaka faza ciklusa od velike je važnosti kako bi se osiguralo da projekt teče učinkovito i kvalitetno. Projektni menadžer izvještava kako nadređene, tako i klijente.
Iniciranje i planiranje u web razvoju
U web razvoju faza iniciranja obično počinje tako da novi klijent zatraži sastanak radi poboljšanja postojeće web stranice ili aplikacije ili pokretanja potpuno novog projekta. Alternativno, interni web stručnjaci analiziraju postojeću web stranicu ili aplikaciju, identificirajući nedostatke (funkcionalne i dizajnerske), ukazujući na potencijalne probleme i nudeći preporuke za poboljšanje.
Nakon što se definiraju ciljevi i potrebe klijenta, određuju se rokovi i budžet, čime započinje faza planiranja.
U ovoj fazi prikupljaju se sve potrebne informacije kako bi se razumjelo što je klijentu važno i kako želi komunicirati s potencijalnim korisnicima ili partnerima. Za izradu kvalitetne web stranice potrebno je angažirati stručnjake, uključujući web dizajnere, copywritere i developere. Kod većih projekata često se formiraju timovi koje vodi zaseban projektni menadžer.
Tijekom planiranja, važno je jasno predstaviti projekt svim sudionicima, definirati očekivanja, odrediti vremenski okvir i identificirati moguće rizike. Redoslijed zadataka, uključujući osiguravanje i implementaciju materijala, također se utvrđuje. Projektni menadžer usklađuje sve aktivnosti kako bi izbjegao zastoje i poboljšao učinkovitost.
Brainstorming sesije posebno su korisne u ovoj fazi za rješavanje eventualnih nejasnoća.
Uspjeh cijelog projekta u velikoj mjeri ovisi o dobroj pripremi u ovoj fazi.
Provedba i praćenje
Faza provedbe označava trenutak kada projekt postaje vidljiv i stvaran. Uspjeh ove faze uvelike ovisi o učinkovitosti projektnog menadžera u vođenju procesa i motiviranju tima na postizanje najboljih rezultata.
Neometan protok informacija između klijenta, projektnog menadžera i tima od presudne je važnosti. Za to se često koriste alati kao što su Trello, Asana, Jira ili ClickUp, koji omogućuju centralizaciju svih informacija i pružaju pregled napretka projekta.
Ovi alati olakšavaju komunikaciju između dizajnera, developera, copywritera i projektnog menadžera. Klijent može pratiti napredak projekta kako bi osigurao da sve ide prema planu. Ako klijent nije aktivno uključen, projektni menadžer preuzima odgovornost za redovito izvještavanje o napretku.
Prije završne prezentacije projektni menadžer provjerava usklađenost svih elemenata s odobrenim sadržajem, eventualne dizajnerske nepravilnosti i potrebne izmjene. Posebna pažnja posvećuje se responzivnosti na svim uređajima, posebno mobilnim. Projekt se pušta uživo tek nakon odobrenja klijenta.
Završetak i analiza
Nakon završetka projekta, projektni menadžer provodi analizu kako bi utvrdio što je bilo uspješno, što se moglo unaprijediti i što nije zadovoljilo očekivanja. Ova refleksija ključna je za kontinuirano poboljšanje upravljanja projektima.
Autor: Dragica Munćan, digitalni projektni menadžer, SmartPoint Adria
Foto: Unsplash